Translate ( Siteyi Farklı Dillerde Görüntüleyin )

Wikipedia

Arama sonuçları




ÖĞRETMEN VELİ İLETİŞİMİ NASIL OLMALIDIR? 



  • İnsanın toplumsallaşması önce aile içinde gerçekleşir. Aile gelenekleri, daha önce kendi ailesinden görüp öğrendikleri çocuk üzerinde etkili olur. 
  • Öğretmen-Veli İletişimi Ailede çocuğa verilen önem, sevgi, saygı, hoşgörü, sorun çözme becerisi ve aile içi iletişimi çocuk üzerinde etkilidir.
  •  Ailede uyum ve iletişim ne kadar güçlüyse, okulda öğrencinin davranışı buna uygun olarak olumluya dönüktür. Ailedeki iletişimsizlik ve çatışma çocuk üzerinde olumsuz etkiye neden olur. 
  •  Öğretmen sınıfta öğrencinin başarısından sorumlu olan kişidir. 
  •  Öğretmen sınıfın içinde olmasına karşın eğitim ve öğretim ile öğrenci üzerinde etkili olan öğelerle de yeterli iletişim içinde olmak durumundadır. Yönetici, öğrenci velisi gibi öğeler sınıf yönetimine etkide bulunan öğelerdir. 
  •  Bu anlamda öğretmen zaman zaman öğrenci velileri ile görüşmeler yapmak,onlardan öğrenci hakkında bilgi almak ve kendi edindiği bilgileri paylaşmak durumundadır. 
  •  Öğretmenin öğrenci velileri ile iletişimi yüz yüze olacağı gibi, telefon, bilgi notu yazı gibi olaylarda olabilir. Bunların içinde öğrenci hakkında yapılacak görüşme için en çok önerilen iletişim biçimi yüz yüze iletişimdir. 
  •  Öğrenci velileri doğal olarak çocukların geldikleri aşamanın ne derece olduğunu öğrenmek isteyebilirler. 
  • Çeşitli çalışmalar bu toplantıların etkisi ile öğrenci velilerinin gereksinim olduğunda, evde çocuklarının derslerine yardımcı olması konusunda daha istekli davrandığını göstermektedirler.
  • Düzenlenen bu toplantılara katılmak istemeyen ve iletişim kurulamayan öğrenci velileri de vardır. Öğretmenler arasında bu ailelerin çocuklarının eğitimi ile ilgilenmedikleri yorumu yapılsa da, bunun bazı aileler için doğru olmakla birlikte genel için doğru değildir. 
  • Veli ile kurulan iletişimde; velilerin birer yetişkin oldukları konuşulan kişini onları çocukları olduğu unutulmamalıdır. Öğretmen veli ile konuşmadan önce bir plan yapmalıdır. Veli ile zor bir durumu görüşürken mümkün olduğu kadar açık ve net olmalıdır. 
  • Öğretmen veli ile iletişiminde öğrencinin başarısına olumlu katkılar sağlayacak şekilde konuşmalı, mümkün olduğu kadar yapıcı olmalıdır.





OLUMSUZ BİR VELİ ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ SONUCUNDA VELİDE OLUŞAN İZLENİMLER


  • AKLIN ON KARIŞ HAVADA! SENDEN ADAM OLMAZ…
  • NEYİN EKSİK! HER İMKANIN VAR..
  • NEDEN BAŞARAMIYORSUN…
  • BAK …. KIZINA / OĞLUNA HER YIL TAKTİR ALIYOR…
  • HER GÜN BİR SAAT AYNA KARŞISINDA SÜSLENİYORSUN SENDEN BİR HALT OLMAZ !
  • BANA BU FIRSATLAR VERİLSEYDİ ŞİMDİ NE OLMAZDIM Kİ…



BU TÜR SÖYLEMLERİN OLUMSUZ SONUÇLARI:


  • Anlaşılmadıklarını hissettirir.
  • Yetersiz olduklarını hissettirir.
  • Duygularının yersiz olduğunu hissettirir.
  • Sorunlarını çözmede kendilerine güvenilmediğini hissettirir.
  • Kendisiyle ilgilenilmediği duygusunu uyandırır.
  • Konuşma isteğini engeller.
  • Savunmaya geçirir.
  • Kavgacı yapar,karşı saldırıya yöneltir.
  • Kızdırır,yılgınlığa uğratır.

Etkili İletişim İçin Tavsiyeler


Empati kurun ;

- Tepki vermeden önce kendinizi onun yerine koymaya çalışın…

Beden dilini kullanın:

- “ Sana ve senin anlattıklarına önem veriyorum” mesajını sözsüz bir şekilde ifade edin.

Yargılamadan dinleyin:

- Konuşmasını bitirmesine müsaade edin.Kabul edin ve ona güvendiğinizi söyleyin…





KAYNAKÇA:
http://slideplayer.biz.tr/slide/9088784/
http://www.ogretmenplatformu.com/sorunlu-ebeveyn-davranislari/

http://www.kolejinisec.com/haber-detay/ogretmen-veli-gorusmelerinde-onemli-noktalar/
https://www.youtube.com/watch?v=LenfsKqa8_w&t=2s

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder