Translate ( Siteyi Farklı Dillerde Görüntüleyin )

Wikipedia

Arama sonuçları

ÇOKLU ZEKA KURAMI SINIFTA NASIL UYGULANIR ?




Sözel-Dilsel Zeka: Öyküleme (çeşitli kavramlar veya fikirler hikayeleştirilir), beyin fırtınası (sözel düşünceler üretilir, tüm fikirlerin ortaya konmasına fırsat verilmelidir), ses kaydetme (öğrencilerin kendi sözel dil potansiyellerini tanıma fırsatı verir), günlük tutma.


Mantıksal-Matematiksel Zeka: Hesaplamalar yaptırma, olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurdurma, problemler çözme becerisi geliştirme.


Görsel Ve Mekansal Zeka: Görsel zekalarını kuvvetlendirmek için duvarlarda dersle ilgili resimlerin, tabloların, şemaların asılı olması, ders sunumunda görsel ve eşitsel araç ve gereçlerden yararlanılması gerekmektedir. Görsel yanı güçlü, resimler, şekiller yoluyla düşünen, çizmekten zevk alan bir öğrenci için, matematik gibi soyut bir dersi öğrenmede zorlandığı durumlarda, matematikteki öğrenme sürecini anlamasını kolaylaştırma amacıyla, o öğrencinin görsel yanı bir araç olarak kullanılabilir. Bu öğrenciye okuduğu problemlerin şekiller ve resimlerini yapma fırsatı sunulduğunda ya da sayılar yerine resimler yerleştirildiğinde ona zor gelen matematik dersine karşı bu öğrencinin tutumları da değişmeye başlar.


Bedensel-Kinestetik Zeka: Sınıf tiyatrosu (öğretilen konuyla ilgili doğaçlamalar yapılabilir), öğrencilerden kendilerini ifade ederken bedenlerini kullanmalarını isteyebilir, el becerilerini geliştirecekleri projeler ve modeller verilmelidir.



Müziksel - Ritmik Zeka: Müziksel zekası güçlü olan bir öğrencinin müziksel zekası, tarih dersindeki bilgileri öğrenmede bir araç olarak kullanılabilir. Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri dörtlüklere dönüştürmelerini ve onlardan bir şarkı hazırlamalarını istediğimizde, bu işi zevkle yapacaklar, kendi hazırladıkları şarkıları unutmayacakları için, şarkının sözlerindeki bilgileri de bu yolla öğrenmiş olacaklardır.


Kişiler Arası - Sosyal Zeka: Sınıf düzeninin ikili veya grup çalışmasına olanak sağlayacak şekilde yapılması öğrencilerin iletişim kurmada içsel ve sosyal zekalarının gelişmesine yardım eder, eşli okuma, proje çalışması, simülasyonlar (bir grup öğrencinin bir olayı canlandırması)



Kişisel-İçsel Zeka: Duygusal anlar yaratmak (öğretmen sınıfta kızmak, gülmek, heyecanlanmak gibi duyguların yaşanmasına ortam hazırlar).



Doğacı - Varoluşçu Zeka: Sınıf içerisinde bitki ve hayvan 

yetiştirilebilir.
                           Kaynakça:  http://www.antalyaozelegitim.com )
                                                                   ( http://www.tugbacansali.com )
                                                                   ( http://www.balikesir.edu.tr )


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder